Tilaus- ja toimitusehdot


Bolab.fi on Luhta Home -tuotteiden virallinen ja valtuutetun suomalaisen SB Ecommerce Group Oy:n hallinnoima verkkokauppa.


Luhta Home -verkkokaupasta tilaaminen on helppoa ja turvallista. Takaamme asiakkaillemme hyvän ja kotimaisen asiakaspalvelun kaikissa verkkokauppaa koskevissa asioissa. Maksutapahtumat toteutetaan suojatussa tietoturvallisessa maksuympäristössä.


Sovellamme seuraavaksi esitettyjä ehtoja kaikkiin verkkokaupan tilauksiin.


Toimitusaika, paikka ja -kulut


Verkkokaupan tilaukset toimitetaan Manner-Suomeen. Voidakseen tehdä tilauksen verkkokaupassa asiakkaan on oltava vähintään 18-vuotias ja hänellä on oltava pysyvä toimitusosoite verkkokaupan toimitusalueella.


Tarjoamme asiakkaillemme aina ilmaisen toimituksen yli 40€ ostoksiin, muussa tapauksessa veloitamme toimitusmaksun 4,90€. Tarkemmat toimituskulut ilmoitetaan aina tilauksen yhteydessä. Meistä riippumattomia lisäkuluja voi aiheutua mikäli valitsette vaihtoehtoisen toimitus- tai maksutavan (esim. osamaksu).


Toimitusaika on suoraan varastosta löytyville tuotteille 1-5 arkipäivää tilauksen vastaanottamisesta. Ennakkotilattavissa tuotteista tuotteiden arvioitu toimitusaika tai saapumispäivämäärä on ilmoitettu tuotesivulla. Pidätämme kuitenkin oikeuden varaston loppuunmyyntiin/saldovirheisiin, kiireisiin sesonkikausiin sekä meistä riippumattomiin tekijöihin (ml. luonnonilmiöt ja lakot), jotka voivat pidentää luvattuja toimitusaikoja. Toimitusaikamme ovat viitteelliset. Mikäli tilattu tuotte myöhästyy tai on tilapäisesti loppu, pyrimme ilmoittamaan siitä asiakkaalle. Mikäli sinulla on kysyttävää liittyen tilaukseesi tai toimitusaikaan, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.


Noutamaton lähetys


Toimitamme tuotteet Postin lähetyksillä, Posti säilyttää lähetystä omien ehtojensa mukaisesti.


Posti säilyttää paketteja 1.10. alkaen vain 7 vuorokautta kaikissa noutopisteissään. Tämän jälkeen noutamattomat paketit palautuvat lähettäjälle. Mikäli pakettia ei ole tänä aikana noudettu, palautetaan se lähettäjälle.


Noutamaton lähetys ei ole kuluttajansuojalain mukainen palautus. Näissä tapauksissa veloitamme 10,00 euroa posti- ja käsittelykuluja.


Palautusoikeus


Jos et jostain syystä ole tyytyväinen tilaamaasi Luhta Home-tuotteeseen, voit palauttaa sen Kuluttajansuojalain 6 luvun 14 §:n mukaan 14 vuorokauden kuluessa tilauksesi vastaanottamisesta.


Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, puhdas ja myyntikuntoinen sisältäen kaikki mukana tulleet hintalaput ja tuotepakkaukset. Jos edelle mainitut ehdot eivät täyty, emme voi hyväksyä palautusta. Mikäli palautuksessa on asiakkaan aiheuttama virhe, pidätämme aina vähintään -25% ostohinnasta. Tuotteen tulee olla hyvin pakattuna. Asiakas on vastuussa huonosti paketoidun tuotteen rikkoutumisesta tai katoamisesta. Jos haluat palauttaa tuotteen, lataa PALAUTUSLOMAKE ja liitä se täytettynä palautettavan tuotteen mukaan. Voit myös tarvittaessa kopioida lomakkeen käsin. Palautustilanteessa lomake on välttämätön.


Palautettavat tuotteet tulee viedä Postin toimipisteeseen ja ilmoittaa kyseessä olevan Luhta Home -asiakaspalautus. Kun tuote saapuu asianmukaisessa kunnossa perille, tuote tarkastetaan, jonka jälkeen palautamme rahat 30 vuorokauden sisällä palautuslähetyksen vastaanottamisesta. Palautus tehdään aina samalle kortille/tilille kuin mistä tuote on maksettu. Palautusta ei voi lähettää postiennakolla.


Palautuksessa kestää n. 1-3 viikkoa. Saat ilmoituksen kun palautuksesi on käsitelty. Jos et ole saanut mitään ilmoitusta tämän ajan sisällä, ota yhteys asiakaspalveluumme.


Jos palautat tuotteen, muista ottaa postista kuitti palautuksesta ja säilytä sitä, kunnes palautuksesi on hyväksytty. Kuittia saatetaan tarvita ongelmatilanteissa.


Vaihto-oikeus


Tuotteita vaihtaessa tee uusi tilaus toivomallesi tuotteelle ja toimita aikaisemmin tilaamasi tuote normaalisti palautukseen. Näin sinun ei tarvitse odottaa tuotteen palautumista meille ja saat uuden tuotteen huomattavasti nopeammin.


Annamme kaikille tuotteillemme 14 vuorokauden vaihto-oikeuden.


Tuotteen tulee olla käyttämätön, puhdas ja myyntikuntoinen. Palautettavat tuotteet tulee viedä Postin toimipisteeseen ja ilmoittaa kyseessä olevan asiakaspalautus.


Tuotteen vaihto kestää 1-3 viikkoa sisältäen lähetykset ja käsittelyn. Huomioithan, että valitset vaihtotuotteen verkkokaupassa olevista tuotteista, jotka voit siirtää ostoskoriin. Vaihtotuotteen ollessa loppu, otamme teihin yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse.


Reklamaatio


Vastaamme sivustolla myytävien tuotteiden lakisääteisistä tuotevirheistä. Mikäli sinulla on tuotteistamme reklamoitavaa, ota yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen info@bolab.fi. Lataa PALAUTUSLOMAKE ja liitä se täytettynä palautettavan tuotteen mukaan. Palautettavat tuotteet tulee viedä Postin toimipisteeseen ja ilmoittaa kyseessä olevan Luhta Home -asiakaspalautus.


Reklamaation käsittelyssä kestää yleensä n. 1-3 viikkoa. Saat ilmoituksen kun reklamaatiosi on käsitelty. Jos et ole saanut mitään ilmoitusta tämän ajan sisällä, ota yhteys asiakaspalveluumme.


Toimitusvirhe


Mikäli tilauksesi toimituksessa tapahtuu virhe ja saat esimerkiksi väärän tuotteen, pyrimme toimittamaan sinulle tilaamasi tuotteen viipymättä, kun väärä tuote palautuu takaisin varastollemme. Mikäli oikeaa tuotetta ei pystytä toimittamaan, on meillä velvollisuus tarjota tilalle korvaavaa tuotetta, lahjakorttia tai palauttaa kauppasumma. Ongelmatapauksissa asiakkaan toivomus otetaan aina ensisijaisesti huomioon. Voit lähettää tuotteen takaisin veloituksetta postin asiakaspalautuksena. Mukaan tulee liittää palautuslomake.


Mikäli asiakkaalle lähetetään virheellisesti ylimääräisiä tuotteita, on asiakas velvoitettu palauttamaan tuotteet Postin ilmaisella asiakaspalautuksella. Mukaan tulee liittää palautuslomake. Mikäli asiakas ei palauta tuotetta, on meillä oikeus veloittaa tuotteen hinta asiakkaalta.


Ongelmatilanteissa suosittelemme aina ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun.


Asiakaspalvelu


Asiakaspalvelu ja verkkokauppaa koskevat yhteydenotot:

SB Ecommerce Group Oy
Aleksanterinkatu 26 A
15140 Lahti

Email: info@bolab.fi
Puh.: 044 242 5678

Puhelun hinta asiakaspalveluun on matkapuhelimella soitettaessa operaattorin hinnaston mukainen maksu.


Erimielisyydet


Asiakkaalla on oikeus saattaa verkkokaupan tuotteita koskeva erimielisyys käsiteltäväksi Kuluttajariitalautakuntaan (www.kuluttajariita.fi), mikäli erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla. Kuluttajariitalautakunnan päätökset ovat luonteeltaan suosituksia. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttaja-neuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).


Rekisteröityminen


Asiakas luo tunnuksen täyttämällä yhteystietolomakkeen ja valitsemalla käyttäjätunnuksen ja salasanan. Näin Asiakas rekisteröityy verkkokaupan käyttäjäksi. Ostoksien tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä.


Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen luonnollinen ja täysivaltainen henkilö, jolla on toimiva sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero. Myös oikeushenkilö eli yritys voi olla asiakas, mutta tällöin asiakkaalla ei ole kuluttaja-asiakkaille tarkoitettuja oikeuksia kuten tuotteen palautusoikeutta. Sama koskee tilannetta, jossa palvelusta ostettua tuotetta käytetään elinkeinotoiminnassa. asiakas vastaa palveluntarjoajalle antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja käyttäjätunnuksen sekä salasanan käytöstä ja säilytyksestä.


Palveluntarjoajalla on oikeus evätä rekisteröityminen ja oikeus tarvittaessa sulkea tai jäädyttää Asiakkaan käyttäjätunnus.


Oikeudet muutoksiin


Pidätämme oikeuden peruuttaa tilaus virheellisyyden kuten painovirheen, teknisen ongelman tai kirjoitusvirheen vuoksi. Tarjouksemme ovat aina voimassa vain niin kauan kuin tavaraa riittää.


Ehtojen voimassaolo


Nämä erityisehdot tulevat voimaan 1.12.2017 ja ovat voimassa toistaiseksi.